"De levering en plaatsing had beter gekund, klantvriendelijkheid en service is top".

Marijn
Eindhoven
04-12-2019

“De levering en plaatsing had beter gekund, klantvriendelijkheid en service is top”.

De eerste winkel waar we zijn wezen kijken was I-Kook Eindhoven vanwege de goede reviews. Tijdens ons eerste gesprek hebben we ons meteen laten helpen door Rob, een zeer prettige ervaring. We kwamen binnen met het idee de huidige L-vormige keuken te vervangen door eenzelfde L-vormige modernere keuken. Maar kwamen uiteindelijk naar buiten met een zeer mooi, nieuw ontwerp met schiereiland. Erg gaaf! De keuken zou ook nog snel kunnen geleverd kunnen worden (dat wilde we graag) dus we waren erg blij.

Helaas zijn er ook enkele punten van kritiek die voor ons de aanschaf van de keuken toch ook minder leuk hebben gemaakt. We zijn eind mei in de showroom geweest omdat we de keuken snel wilde hebben. Deze zou begin/half augustus geleverd worden. Ik heb me ingezet om alle benodigde informatie zo snel mogelijk op te sturen en heb actief om status updates gevraagd. Helaas zijn er vanuit de kant van I-kook veel vertragingen geweest waardoor de keuken pas half september kwam. Aangezien de oude keuken er inmiddels al uit was, was dit even lastig. Daarnaast is me de belofte gemaakt dat ik snel en op tijd een leidingsschema zou krijgen ivm het storten van een betonvloer. Aangezien een deel van de leidingen hier doorheen moest, was dit erg belangrijk. Toch is het schema pas 2 weken na stortdatum gekomen.

Een ander punt van kritiek is over de montage (waar ik zelf ook inzie dat er door ons en onze loodgieter een inschattingsfoutje is gemaakt). De montage is erg netjes gedaan en de monteurs waren zeer aardig, daar alle lof voor. Echter heeft de loodgieter die bij ons de voorbereidingen heeft gedaan de waterleidingen en afvoer “kaal” afgeleverd (zonder aansluitingen op de leiding). De loodgieter had dit bewust zo gedaan zodat de leidingen uiteindelijk bij montage op de meest ideale plek in het keukenkastje zou kunnen worden afgemonteerd. De monteurs gaven aan hier helemaal niks mee te kunnen omdat de kunststofleidingen van een ander merk waren dan het persgereedschap wat ze hadden (liet ik me vertellen). Dit verhaal bleek na wat inwinning van advies bij een speciaalzaak niet correct. Zelf heb ik het ervaren alsof de monteurs gewoon geen zin hadden om deze leiding aan te sluiten (Zeg dat dan, dat heb ik liever dan een smoes). Ik heb namelijk aangeboden zelf materialen te gaan halen wanneer dit nodig zou zijn. Het probleem was niet het missende materiaal, maar de technische onmogelijkheid aldus de monteurs. Ik begrijp dat er exact volgens het leidingsschema moet worden opgeleverd, maar een achteraf zo klein detail heeft toch voor een erg vervelend gevoel gezorgd. En wanneer je 185 euro (exclusief materiaal) extra betaald voor het aansluiten van de apparatuur, verwacht ik wel dat 2 perskoppelingen zetten geen probleem moet zijn. Op deze manier is de 185 euro die je bovenop het monteren betaald voor het aansluiten makkelijk verdiend.

Kortom, ik ben erg blij met de keuken en het eerste deel van het aankoopproces. De levering en plaatsing kan wat mij betreft nog flink wat verbetering gebruiken.
Toch wil ik Rob en Oelse graag bedanken voor hun hulp, ze zijn namelijk telefonisch altijd erg goed bereikbaar en staan je graag (en zeer klantvriendelijk) te woord! Per mail is I-kook Eindhoven ook bereikbaar, maar een reactie duurt helaas enkele dagen. Tip is dus om telefonisch contact op te nemen

Bedankt voor je uitgebreide review. We nemen je punten van kritiek zeker ter harte om onze werkwijzen te verbeteren. Veel plezier met jullie nieuwe keuken! ?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.